Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Nu får det

Av Andreas - 29 april 2009 20:24

vara nog tycker jag!

Folk säger till mig att jag inte ska börja bråka med arbetsförmedlingen när de inte ger mig ett jobb! 

Först vill jag klargöra lite saker! 

Jag bråkar inte med dem, jag diskuterar och jag funderar ofta över vad man har för nytta av arbetsförmedlingen.

Man blir tillsagd att man ska registrera sig när man är arbetslös för att man ska få rätt till ersättning mm. 

Ja det har man ju gjort, men jag får ingen rätt till ersättning ändå! 

Vart jag än vänder mig så säger man att jag måste hitta jobb själv på egen hand för jag har akademisk utbildning vilket ska göra det enklare för mig att få jobb.

Vad är det för snack? Det finns inget som säger att en utbildning leder till ett jobb! Majoriteten av dem som jobbar i sverige idag och som går i pension inom de närmsta åren har ingen högskoleutbildning, men de har ett jobb!!!!


Jag blir så irriterad på att man blir behandlad som en avdankad trasa så fort man försöker be om hjälp! Jag vill inte behöva be om hjälp men vad gör man när man inte har något val?

Den enda utväg som jag ser för att få inkomst det är att starta eget företag! 


Jag hoppas att de som arbetar på diverse företag och som tar dessa enorma bonusar en dag ska inse att de kanske vore klokt att de delar med sig av de pengarna och ger tillbaka till staten så att vi som inte har jobb kan få.

Att skapa jobb kostar pengar och det finns inga pengar får man höra dag ut och dag in, men varför ska vi bli drabbade av det? Dra ner på onödiga utgifter och skaffa fram jobben NU! 

Tro det eller ej men man har faktiskt familj att ta hand om och det är inte så enkelt som att gå till socialen och be om pengar, inte ens de skulle hjälpa en även om man låg på golvet och svalt ihjäl.....


Ge mig en orsak till varför jag inte ska "diskutera" med arbetsförmedlingen, EN ORSAK som ger mig en inkomst så ska jag fundera på det! 

Men tills det att ni hittat denna utväg så tycker jag att ni också borde vara mer framfusiga och tvinga eran arbetsförmedlare att ge er ett svar om hur ni ska kunna försörja er! 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 22 oktober 2009 14:11

Var visst ett tag sen man skrev här! Det har varit så otroligt mycket de senaste månaderna så man har inte haft tid att ens sitta still!   Idag är faktiskt den första dagen på länge som jag känner att nu kan jag andas ut och bara ta det lugnt!...

Av Andreas - 11 maj 2009 22:11

bloggade sist! Det har varit mycket de senaste dagarna!  Vi har packat för fullt och på nu under veckan så är det besiktning och då gäller det att ha så mycket som möjligt nerpackat så att man kan se väggar ect.........   Läste även i dagens tidning ...

Av Andreas - 8 maj 2009 14:54

lördagskväll tillsammans med den du tycker om är för mig att bara vara!  Bara vara och umgås med den du tycker om mest i hela världen!  När jag och min fru vill mysa tilld et så brukar vi duka upp lite plockmat i form av räkor med lite kall dressing,...

Av Andreas - 7 maj 2009 13:57

 1=Sämst      5=Bäst   1. I see dead people (sixth sense)   2. Its alive, its alive (Frankenstein)   3. I'll be back! (Terminator)   4. E.T Phone home (ET)   5. "Say hello´to my little friend" (Scarface) ...

Av Andreas - 7 maj 2009 13:39

1 = sämst 5 = Bäst   1. TITANIC Bra gjord och mycket bra rollprestationer, men tyvärr så är det inte min typ av film och den är alldeles för lång.   2. ERIN BROCKOWICH En av de bästa "feel good" filmerna någonsin! Den har allt och lite till! Dock s...

Presentation

Omröstning

Vilken av dessa filmer skulle du kunna se om och om igen?
 Forrest Gump
 Hairspray
 ET
 Titanic
 Gilbert Grape
 Ingen av ovanstånde

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards