Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Andreas - 1 maj 2009 14:29

Någon som ska dit? De firar 10 års jubileum i år! GRATTIS!

Av Andreas - 1 maj 2009 14:26

Midnattssolens mystiska sken!

Av Andreas - 1 maj 2009 13:11

familjemedlem hem.......

Som jag skrivit tidigare så har vi bestämt oss för att skaffa hund...

Det tog oss ett tag att fundera på vilken ras vi ville ha, det är inte så lätt att bestämma sig då det finns flera hundra olika raser.

Till slut så bestämde vi oss dock för en Jack Russell Terrier, en väldigt glad och pigg liten krabat.

Han kommer att bli en väldigt älskvärd ny medlem i vår familj då vi båda älskar hundar...

Vi var och kollade på honom igår och nuvarande ägaren sa att alla som varit och sett hunden inte lämnar dem utan ett leende på läpparna! Det stämmer kan jag nu säga så här i efterhand!

Jag har vuxit upp med hund och därför känns det naturligt för mig att ha en hund igen efter alla dessa år, dock har man väl förträngt någonstans att man verkligen måste gå ut med hunden oavsett väder, men det känns som att det inte är några problem. Jag har varit ute i snöstorm och minus 50 grader nästan så jag klarar av det mesta..


Jag kommer naturligtvis att sätta upp mer kort på honom sen, för han älskar verkligen att bli fotad, han är en riktigt liten fotomodell :)


Idag är första dagen som jag kunnat sova länge och riktigt få vila ut, det har varit några hektiska dagar och äntligen har jag fått en chans att verkligen andas ut och känna mig lugn, lugnare än jag gjort på ett bra tag.

Glöm inte att läsa det inlägg jag skrev tidigare idag, där har jag skrivit om kampen mot prostatacancer och hur vi alla måste hjälpas åt för att besegra denna hemska sjukdom......

Det krävs inte mycket av vår tid för att hjälpa och det kostar inte mycket heller, kostnaden är ju något som man själv bestämmer, hur mycket är du villig att donera?


Nu ska jag in i duschen och sen göra mig klar, ska iväg och träffa en kompis för lunch på stan.....


Ha det bra allihopa och jag lovar att hålla er uppdaterade om allt som händer och sker! 

Av Andreas - 1 maj 2009 01:24

och sommaren har äntligen kommit!

Hoppas alla har haft en fin valborg och att ni har fått uppleva majbrasor!

Sitter så vid datorn igen då det inte går att sova, är inge trött så jag tänkte att jag skriver lite i stället.


Satt och bläddrade igenom Aftonbladet tidigare i kväll och hittade där en artikel som berörde mig nåt enormt. Detta är något som drabbat min familj..


http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/ystadhaparanda/article5029898.ab


Vi vet alla att cancer är en sjukdom som i värsta fall kan leda till döden och jag hyllar Robert och Gert för deras enorma kamp för att samla in pengar och öka kunskapen om forskning kring Prostatacancer.


För 4 år sedan dog min farfar av samma sjukdom och det var det värsta ögonblicket i mitt liv, det kändes som att livet tog slut den dagen.


Jag minns än idag exakt vad jag sysslade med då jag fick samtalet från pappa.

Det känns som att ända sen dess så har tiden stått still på nåt konstigt sätt.

Min farfar, var en man som trodde på diciplin, hårt arbete och som älskade oss alla så ofantligt mycket.

När jag var liten så brukade jag ofta vara hos min farmor och farfar då mamma och pappa jobbade och jag minns så väl att jag alltid ville åka dit, det var det jag alltid såg fram emot mest.


Min barndom har varit präglad av och jag har varit lycklig lottad att få ha dessa underbara människor omkring mig, jag skulle aldrig vilja ändra på det.

Idag när jag ser tillbaka på den tiden så inser jag hur fort tiden egentligen har gått. Jag är idag vuxen och har min egen familj men ändå så känner jag mig som ett barn igen så fort jag pratar om min farfar och alla de som fanns med under min uppväxt.


Jag stödjer som sagt kampen mot prostatacancer, det är en hemsk sjukdom och jag vet vad den kan göra med en människa, den får dig att tyna bort tills det inte finns något mer kvar. Man farfar kämpade mot denna sjukdom och han var inte stark nog att besegra den, men jag har lovat mig själv att jag inte ska ge upp! Detta är en kamp som vi tillsammans allihopa måste vinna...

Låt inte cancern förstöra någons liv och glöm inte att värdesätta varenda dag tillsammans med era nära och kära!

Det gör jag och jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt.


/Gonatt, ses i morrn





http://www.prostatacancerforbundet.se/

Presentation

Omröstning

Vilken av dessa filmer skulle du kunna se om och om igen?
 Forrest Gump
 Hairspray
 ET
 Titanic
 Gilbert Grape
 Ingen av ovanstånde

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards